Online srovnávače pojištění jsou oblíbeným nástrojem při výběru pojištění. Jejich největší výhoda je zřejmá – na jednom místě porovnávají nabídky více pojišťoven, čímž usnadňují orientaci mezi jednotlivými produkty a šetří čas. Zatímco někteří lidé na ně nedají dopustit, jiní jsou k nim poměrně skeptičtí. Podívejte se, jak dopadl náš průzkum, ve kterém jsme se právě na důvěryhodnost a vnímání srovnávačů pojištění zaměřili.

Představení průzkumu
Protože i my jsme jedním z online srovnávačů pojištění a chceme se neustále zlepšovat, realizovali jsme v nedávné době na toto téma průzkum. Oslovili jsme přes 300 lidí – majitelů 2 a více vozidel, kteří musí pro svá vozidla řešit povinné ručení. Na rozdíl od jiných druhů pojištění je toto pojištění ze zákona povinné a velmi často jej řidiči řeší právě přes srovnávače pojištění. Respondentům jsme položili kvantitativní a otevřené otázky, jejichž cílem bylo zjistit:
- jaký způsob sjednání pojištění lidem nejvíce vyhovuje,
- jak lidé vnímají roli srovnávačů pojištění a co od nich očekávají,
- co jim na srovnávačích pojištění vadí,
- co by na srovnávačích uvítali a co by zvýšilo jejich důvěryhodnost.
Sjednání pojištění a role srovnávačů
Průzkum potvrdil, že většina lidí preferuje sjednání pojištění na dálku – online nebo po telefonu. Nejvíce respondentů (36 %) uvedlo, že si nejraději sjednávají pojištění sami online. Sjednání po telefonu nejvíce vyhovuje 30 % respondentů a 18 % lidí uvedlo, že je pro ně nejlepší online sjednání s potvrzením a dokončením po telefonu. Pouhým 16 % respondentů více vyhovuje jiný způsob sjednání pojištění (např. přes makléře nebo na pobočce pojišťovny).
A jakou roli hrají v procesu sjednání pojištění srovnávače? Většina respondentů vnímá srovnávače spíše jako jednorázový nástroj, který jim pomůže vybrat pojišťovnu a vhodný produkt a zprostředkuje vztah s pojišťovnou. Vztah si ale spíše než se srovnávačem vytvoří přímo s pojišťovnou a po uzavření pojistky už komunikují jen s ní. Jen 12 % respondentů vnímá srovnávač jako hlavního a dlouhodobého partnera pro pojištění.
O naše klienty se staráme
V SURI.CZ si zakládáme na tom, abychom tu pro naše klienty byli i po sjednání pojištění. Upozorňujeme na blížící se výročí pojistné smlouvy (například prostřednictvím naší mobilní aplikace), pomáháme s podáním výpovědi stávající smlouvy a výběrem nového pojištění a poradíme i při řešení pojistné události.
Důvěryhodnost srovnávačů pojištění
Zeptali jsme se i na důvěryhodnost srovnávačů pojištění. Ta podle výsledků průzkumu není nízká – téměř polovina respondentů považuje srovnávače za důvěryhodné. Jako nedůvěryhodné je označilo pouze 15 %, zbytek respondentů (37 %) si není jistý. Z průzkumu vyplynulo, že na důvěryhodnost srovnávačů má vliv především:
- Kompletnost nabídky a férové ceny: Důvěryhodnost zvyšuje, když uživatelé vidí nabídky od všech pojišťoven a nejlepší dostupné ceny bez zkreslení.
- Transparentnost a otevřenost: Lidé chtějí vědět, jak srovnávač pojištění funguje, na jakém principu řadí nabídky, odkud bere data a výsledné ceny.
- Osobní kontakt: I u online služby je pro lidi důležitý lidský přístup a možnost osobního kontaktu s konkrétním člověkem, nejlépe osobním poradcem.
- Respekt k uživatelům: Lidé důvěřují srovnávačům, které jim nechávají prostor na vlastní rozhodnutí, nevytvářejí nátlak a komunikují pouze na jejich žádost.
- Recenze a reference: Jako u dalších služeb, i v případě srovnávačů hrají velkou roli nezávislé recenze od skutečných zákazníků.
Recenze potvrzují kvalitu našich služeb
Vážíme si toho, že máme nejvyšší průměrné hodnocení ze všech srovnávačů pojištění. Naši zákazníci oceňují nejen ceny pojištění a jednoduchost sjednání, ale především profesionalitu a vstřícnost našich specialistů na telefonu. Recenze našich skutečných zákazníků najdete na Seznamu, Googlu i Facebooku.
Slabé stránky srovnávačů pojištění
Přestože lidé online srovnávače pojištění hojně využívají, ukázalo se, že je několik věcí, které jim na srovnávačích vadí a které zhoršují vnímání těchto nástrojů. Respondenti měli možnost odpovědět na otevřenou otázku „Je něco, co vás na srovnávačích štve?“. V odpovědích se nejčastěji opakovaly následující nedostatky:
- Nevyžádané hovory: Nejvíce lidem vadí vyplňování kontaktních údajů a následné kontaktování ze strany srovnávače. Preferovali by anonymní srovnání pojištění.
- Nedůvěra k cenám: Někteří respondenti mají obavy z toho, že nabídky nejsou transparentní a že dochází k upřednostňování některých pojišťoven.
- Reklamní masáž a nátlak: Lidé jsou přesyceni všudypřítomnými reklamami, které vnímají jako obtěžující, stejně jako nátlakovou komunikaci.
Vaše rozhodnutí respektujeme
Porovnáváte-li pojištění přes srovnávač SURI.CZ, nevyžádaných hovorů se nemusíte obávat. Pokud kalkulaci pojištění nedokončíte, zavoláme vám, abychom vám s dokončením pomohli. Když nám sdělíte, že o sjednání pojištění nemáte zájem, dále vás už kontaktovat nebudeme. Pokud s námi nechcete mluvit, budete od nás mít maximálně tři zmeškané hovory.
Jak by měl vypadat ideální srovnávač pojištění?
Jak by měl vypadat ideální srovnávač pojištění, lze celkem snadno odvodit na základě výše uvedených zjištění. Náš výzkum jsme ještě doplnili otevřenými otázkami, kde respondenti měli uvést, co by měl srovnávač dělat, aby ho vnímali jako hlavního partnera, a co by měl dělat navíc. Podle odpovědí si lze důvěryhodný srovnávač pojištění, který funguje jako hlavní partner pro pojištění, představit takto:
- Nabízí pojištění za prokazatelně nižší cenu než samotná pojišťovna (či makléř).
- Srovnává všechny pojišťovny, aniž by některou z nich zvýhodňoval.
- Poskytuje dostatek srozumitelných informací o pojištění a aktivně upozorňuje na případné nevýhody či výluky z pojištění.
- Je proaktivní – pohlídá výročí smlouvy a před koncem pojistného období nabídne výhodnější pojistku.
- Přidělí klientovi stálého osobního poradce, který se mu stará o pojištění.
- Při srovnání nabídek nevyžaduje kontaktní údaje.
- Respektuje uživatele a nevytváří na ně nátlak.

Spočítat cenu autopojištění
Na co se často ptáte
Jak fungují srovnávače pojištění?
Srovnávač pojištění funguje jako zprostředkovatel, který umožňuje porovnat nabídky pojišťoven, s nimiž má uzavřené smlouvy. Porovnání nabídek probíhá na základě zadání vstupních údajů, které jsou nutné pro výpočet pojistného. Pojištění je možné přes srovnávač i sjednat – v tom případě uzavírá klient pojistnou smlouvu přímo s vybranou pojišťovnou (nikoliv se srovnávačem).
Kde nejlevněji pojistit auto?
Nejlevnější pojištění obvykle najdete, když porovnáte nabídky prostřednictvím online srovnávače pojištění. Je to rychlý a jednoduchý způsob, jak si udělat přehled o cenách různých pojišťoven.
Jak spočítat povinné ručení anonymně?
Přesnou cenu povinného ručení bez zadání osobních údajů nelze zjistit. Pro stanovení pojistného potřebuje pojišťovna znát váš věk, bydliště a také rodné číslo, na základě kterého ověří váš nárok na bonus za bezeškodní průběh pojištění. Proto je vždy lepší provést individuální kalkulaci než spoléhat na obecné ceny.
Jak ušetřit na pojištění auta?
Ušetřit lze především pravidelným srovnáváním nabídek pojištění a přechodem k pojišťovně, která nabízí výhodnější cenu. Cenu pojištění auta také významně ovlivňuje vaše řidičská historie – čím déle jezdíte bez nehod, tím větší můžete získat slevu na pojistném.
Chief Sales Officer
Jsem obchodní ředitel SURI.CZ. Naším úkolem je vám vždy najít to nejvhodnější pojištění, které se vám budeme snažit ušít na míru. A díky komplexní produktové nabídce od všech relevantních pojišťoven vám to můžeme i zaručit. Když budete mít jakýkoli produktový dotaz, neváhejte se na nás obrátit na info@suri.cz