Top

Je výkonnostní marketing stále ještě výhodný?

Suri.cz / Média  / Je výkonnostní marketing stále ještě výhodný?
suri_erko_furt_ve_spojeni

Je výkonnostní marketing stále ještě výhodný?

Ať už si spravujete své online marketingové kampaně sami, nebo k tomu využíváte agenturu, odpověď zní ano. Tedy pokud se o kampaně pravidelně staráte a vyhodnocujete.

Pod pojmem výkonnostní marketing se skrývá zejména SEO, PPC, zbožové vyhledávače, RTB a třeba i sociální sítě. Investice do internetové reklamy meziročně rostou o 18 % a dle údajů SPIR v roce 2017 tvořily více, než pětinu z celkové investice do marketingu.

Sami nebo agentura

Pokud se o kampaně chcete starat sami, myslete na to, že na rozdíl od agentur vám mohou chybět přístupy do různých analytických nástrojů, které bývají často drahé (například nástroje na měření pozic konkurence ve vyhledávačích apod.). V interním týmu nezapomeňte na pravidelné školení od poskytovatelů reklamního prostoru. Například Sklik v poslední době přináší nové možnosti inzerce, je dobré nechat se pravidelně informovat o změnách.

Oproti agentuře má interní tým vždy výhodu v tom, že má informace o produktech a kampaních z první ruky a dokáže pružněji reagovat na změny.

V případě správy kampaní agenturou si nezapomeňte dobře nastavit požadované cíle optimalizace reklamy a ideálně si dohodněte i success fee, které může agenturu motivovat k ještě lepším výsledkům. Nemusíte se omezovat jen na jednu agenturu, například PPC a SEO může spravovat agentura A, sociální sítě agentura B.

Nespoléhejte na SEO

V dnešní vysoce konkurenční době je těžké excelovat v optimalizaci pro vyhledávače, obzvláště tak, abyste z nich měli rychlý užitek. Z dlouhodobého pohledu na SEO nespoléhejte, protože cílem Googlu bude, aby vám poskytl jen jeden výsledek vyhledávání, který považuje za relevantní. Když se například zeptáte hlasového asistenta od Googlu na nějaký dotaz – vždy nabídne jen jednu odpověď.

PPC se zdražují

Všichni se dnes snaží jak o organickou návštěvnost, tak i o tu placenou. Důsledkem je meziroční růst cem. Například mezi rokem 2017 a 2018 se inzerce ve většině oborech zdražila o 20 %. Je samozřejmě na každém, aby si spočítal, zda se inzerce do PPC ještě vyplatí.

Sociální sítě nejsou pro všechny

Facebook není spásou pro nárůst vašeho businessu. Pro většinu lidí slouží spíše jen jako komunikační platforma pro spojení mezi uživateli, nebo jako servisní podpora (krásně toho využívají mobilní operátoři). Instagram je vhodný pro firmy, kteří mají vizuálně zajímavé produkty, jako je oblečení, nebo třeba gastronomie. A Linkedin vám pomůže lépe zaujmout potenciální zájemce o zaměstnání.

V neposlední řadě nezapomeňte na podporu brandových kampaní například v RTB. Investice do brandu sice nemá okamžitý dopad, ale z dlouhodobého pohledu vás může zachránit v případech, kdy vyhledávače změní algoritmy a odsunou vaši firmu z prvních pozic až na další stránky. Pokud spoléháte jen na SEO, můžete v podstatě zavřít krám.

 

Jirka Nový, komerční ředitel PFP s.r.o.
Psáno pro Profit magazín, 4/2018

Komentáře

Štítky:
Sdílet