226 289 779

pracovní doba
Načítání...

Má smysl, abych se jako podnikatel věnoval reklamě na internetu?

Suri.cz / Aktuality  / Má smysl, abych se jako podnikatel věnoval reklamě na internetu?
suri_erko_furt_ve_spojeni

Má smysl, abych se jako podnikatel věnoval reklamě na internetu?

Smysl to určitě má. Je ale potřeba stanovit si realistické cíle. Internet je dnes místem, kde služby a zboží vyhledává drtivá většina Čechů. Mohlo by se tedy bez nadsázky říci, že kdo není vidět na webu, jako by nebyl. Na druhou stranu i tady platí, že je třeba začínat od těch nejzákladnějších věcí, tedy od webových stránek. Pokud si najmete agenturu nebo šikovného a doporučeného člověka, chtějte co nejprofesionálněji odvedenou webovou prezentaci. Tím nemyslím bombastické efekty nebo oslnivou grafiku.

Základem je, aby potenciální klient na první pohled získal informace o tom, co děláte a proč jste nejlepší volbou. Berte do úvahy, že máte cca 5 -10 vteřin na to, abyste zaujali. Proto musí být klíčové sdělení hned na první stránce. Něco ve stylu „Nabízíme to a to a jsme nejlepší, protože….“ Pokud uděláte tento krok správně, můžete očekávat, že se návštěvník bude proklikávat dál. Všem doporučuji, aby při tvorbě stránek používali selský rozum. Nenechte si od odborníků prodat něco, co sami nechápete, či vám připadá nesmyslné. I potenciální klient je člověk jako vy.

Když máte informační náplň pohromadě, pak vězte, že její technické zpracování je dnes mnohem snažší než dříve. Obrazně řečeno, není potřeba již tak moc programovat. I stránky velkých a profesionálních firem dnes jedou na šablonách, například na tzv. wordpressu. Jejich výhodou je rychlost, se kterou stránky vzniknou, snadná úprava v pozdějších fázích, široké možnosti pro grafiku a s tím vším spojená finanční úspornost. I my využíváme dnes tuto platformu, takže mluvím z vlastní zkušenosti. Pokud tedy dostanete nabídku na „programování stránek“, ptejte se automaticky na wordpressovou variantu. Nechcete zbytečně vyhazovat peníze.

Určitě se setkáte s nabídkou na propagaci vašich stránek prostřednictvím on-line kampaní. Je faktem, že stránky, byť dobře zvládnuté, nemusí být ještě zárukou úspěchu. Standardně rozlišujeme 2 hlavní zdroje, ze kterých k vám mohou přicházet potenciální klienti. Tzv. SEO, tedy optimalizace stránek pro vyhledávače typu Seznam a Google. Platí, že taková optimalizace je časově dosti náročná a v exponovaných oborech již dnes nemusí vést k úspěchu. Pozice obsadila konkurence dávno před vámi.

Druhým zdrojem návštěv jsou PPC. Zde se jedná již o placenou reklamu. Platíte za to, že se vaše stránky zobrazují jako první při zadání klíčových slov. Ta si samozřejmě musíte definovat sami. V obou případech vřele doporučuji, nechat si vše vysvětlit a být v začátku velmi konzervativní v investicích i očekáváních.

I zde platí, že úspěch přichází se zkušenostmi a časem.

Pavel Jechort, CEO PFP s.r.o. (Suri)
Psáno pro Profit magazín

Komentáře